Ratios - מכפילים פיננסיים

Valuation of stock - הערכת שווי מניה

Income Statement - דוח רווח והפסד

Balance Sheet - דוח מאזן

Cash Flow Statement - דוח תזרים מזומנים

Valuation of Company - ניתוח חברה

שולי רווח, רווחיות, צמיחה ואפקטיביות ההנהלה

מחזור מלאי, נכסים, ימי ספקים ולקוחות

Dividends - דיבידנדים

Buy Back & Compensation - רכישה עצמית ופיצויים

היוון תזרים מזומנים – DCF

People always want a formula – but it does not work that way. You have to estimate total cash generated from now to eternity, and discount it back to today. Yardsticks such as P/E are not enough by themselves – Warren Buffett.

1.1 מבוא

מודל היוון תזרים מזומנים (Discount Cash Flow) הוא מודל אוניברסלי לחישוב תזרימי מזומנים עתידיים באמצעות שימוש ערך נוכחי לערך העתידי החזוי. הבסיס של ההיוון הוא ערך כלכלי של הכסף שבא ופוחת עם הזמן. הדבר מצביע על סכום כסף שעם הזמן מאבד את ערכו ו – 100 שקלים כבר לא יהיו אותם 100 שקלים בעוד שנה – שנתיים. לכן יש להעריך את הערך הנוכחי כנקודת התחלה, ולהוון את כל תזרימי המזומנים העתידיים לעת עתה. למטרת ביצוע ההיוון יש להשתמש בשיעור ההיוון המגלם את הסיכון השיטתי הנובע מבעלות על אותו הנכס תוך התחשבות במספר רב של גורמי הסיכון.

הבסיס הראשוני לבניית התחזית באמצעות המודל הינו התזרים התפעולי בפועל, שיצרה החברה בתקופות הכלכליות האחרונות – מדובר בתקופות של שנה ורבעון. חשוב לציין, על מעריך השווי תמיד לדעת שבניית התחזית התזרים התפעולית כרוך בבעיות שונות מסיבה שמדובר בחיזוי העתיד שעלול במרבית המקרים לא להתקיים כלל. מצד שני, שימוש במודל למעריך השווי נותן מבט רחב על הפירמה ועל ביצועים כלכליים-עסקיים. בלי המבט הרחב, מעריך השווי יתקשה בכל מה שנוגע לקבלת ההחלטות.

על מעריך השווי כמה שיותר לפרק את החברה לגורמים אשר מצביעים על הכנסות והוצאות עתידיות של הפירמה, על מנת כמה שיותר להיות מדויק בתחזית. זה מה שמעלה מוטיבציה למעריך השווי כאשר הוא/י מתחילים בתהליך. ככל שיותר תשוקה כלפי המקצוע, כך התהליך מעניין יותר. לא נשכח את הפקטור של ביצוע תחזית עבור חברה שמעריך השווי מבין ומתחבר לפעילות שלה.

ככל שמעריך השווי חוקר ולומד על הפעילות העסקית וכלכלית – עליו להבין מגמות של מחירים, כמויות סחורה, מחירי חומרי גלם, כמויות מכירה מכל סוג של המוצר, מתן שירות וביקוש לשירות, עלויות שכר עבודה, הוצאות ייצור והספקה, השינויים בהון חוזר, מגמות צמיחה או דעיכה בענף והסתקלות עתידית קדימה למטרת בניית התחזית.

בעבר לאנליסטים הייתה עבודה פחות מורכבת בכל מה שנוגע לחיזוי העתיד. התחזיות הורכבו ל – 10 ואפילו ל – 20 שנה קדימה – מה שיצר תחזיות מאוד אופטימיות למקבלי ההחלטות לכל החברות בעלות כלכלה הישנה אשר מתבססות על נכסים מוחשיים, לדוגמה, חברות רכבות, חברות לזיקוק נפט, ייצור רכב וכד'. בימינו בעידן המודרני שהכל משתנה מדי יום – קשה מאוד לחזות את העתיד מעבר ל – 5 השנים הבאות בעקבות שינויים אגרסיביים והתפתחויות טכנולוגיות.

למדריך המקוצר בנושא היוון תזרים מזומנים כאן.

כלי נגישות

Powered by - Wemake