Ratios - מכפילים פיננסיים

Valuation of stock - הערכת שווי מניה

Income Statement - דוח רווח והפסד

Balance Sheet - דוח מאזן

Cash Flow Statement - דוח תזרים מזומנים

Valuation of Company - ניתוח חברה

שולי רווח, רווחיות, צמיחה ואפקטיביות ההנהלה

מחזור מלאי, נכסים, ימי ספקים ולקוחות

Dividends - דיבידנדים

Buy Back & Compensation - רכישה עצמית ופיצויים

Forward P/E Ratio – מכפיל רווח עתידי

מכפיל רווח עתידי משמש לצורך חיזוי הרווחים בעתיד. החיזוי הוא רק תיאורטי לאומדן הרווחים בעתיד, ולא מציג שום נתון מדויק כמו מכפיל הרווח הבסיסי P/E, שמוצג במצב הנוכחי על פי נתונים נוכחים והיסטוריים. הרווח החזוי מציג רווח ל-12 החודשים הקרובים (TTM).

אומדן סעיף הרווח בעתיד נובע מהרווח שכבר הוצג על ידי החברה בעבר. אם החברה היא חברת צמיחה והרווח הנקי צומח – המכפיל יהיה יותר נמוך מהמכפיל שכבר הוצג כל עוד מחיר המניה לא עלה בבורסה.

לדוגמה:

אם המחיר הנוכחי של החברה – 1$ למניה, ובשנה הבאה או בתקופה הכלכלית הבאה החברה צופה להרוויח 2$ למניה, אזי המכפיל רווח בעתיד יהיה יותר נמוך. פי – 2.

דוגמה נוספת, כאשר מכפיל הרווח בחברה מסוימת – 20 עם רווח למניה – 1$, והחברה מצפה להרוויח 2$ למניה, מכאן נובע שמכפיל הרווח העתידי יעמוד על – 10.

ידע כללי:

האנליסטים נוטים לחשב את מכפיל הרווח העתידי לחברות יציבות וסולידיות. כלומר, חברה שהתבססה זמן רב בשוק העסקים עם יתרון תחרותי, קל מאוד לחזות את הפעילות העסקית של אותה החברה לעוד שנה, שנתיים ואילך. כאשר נתוני מכירות ורווח נקי צומחים אצל החברה הסולידית בשיעור של 5% ב – 10 השנים הקודמות, לחזות את המכפיל הרווח העתידי – לא קשה.

חברות עם שווי שוק נמוך ורווחיות לא יציבה, חברות שרק התאוששו ממשבר הכלכלי, חברות עם פעילות עסקית חדשה ומתפתחת – לחזות מכפיל הרווח העתידי ולבנות תחזיות לעתיד לא מעשה רציונלי וכרוך בסיכון.

האנליסטים מנתחים את המכפיל בהשוואה עם אותן חברות מאותה תעשייה, עם החברות המתחרות וחברות עם פעילות עסקית דומה. כמובן, יש הרבה גורמים לחיזוי שמרני של הרווח העתידי.


לפרטים נוספים, נא ללחוץ כאן.

כלי נגישות

Powered by - Wemake