7 טעויות של באפט שניתן ללמוד מהן

7 טעויות של באפט שניתן ללמוד מהן

וורן באפט המשקיע האגדי אחד האנשים העשירים בעולם. צבר את הונו באמצעות השקעות בניירות ערך. בהתבסס על ניתוח פונדמנטלי מעמיק של החברה ועד כמה פעילות העסקית איכותית ויעילה.
באפט רכש מניות של חברות עם מעמד פיננסי חזק ועם עוצמה תחרותית בשוק. במילים אחרות, וורן אהב חברות שאין להם תחליף. חברות מובילות בתעשייה. חברות עם פטנט שידוע רק לחברה בלבד. לדוגמה, קוקה קולה.
עם כל ההשקעות הנבונות של וורן באפט, היו כמובן טעיות בדרך שעלו למשקיע יקר מאוד. הנה לכם 7 טעויות שוורן עשה ולמד מהן עם הזמן.

1. אל תמהרו עם החלטות

במכתב של ברקשייר האת'וויי ב – 2013 וורן באפט סיפר למחזיקי המניות של החברה על רכישת חוב, בשווי שני מיליארד דולר של חברת Energy Future Holding.
החברה קמה בשנת 2007 במטרה לבצע קניה גדולה של תחנות כוח בעזרת כסף נלווה הממשלתי. החרטה הכי גדולה של וורן באפט הייתה זה שהוא לא התייעץ עם השוטף שלו צ'ארלי מאנגר, המנכ"ל של ברקשייר האת'וויי.
לרוב האנשים יש מזל שיש להם מישהו כמו צ'ארלי מאנגר, האיש עם ניסיון עוצמתי בתחום ההשקעות שניתן להתייעץ איתו.
המטרה זה להבין ולהתמקד בהחלטה עצמה לפני שמחליטים, או שמחליטים מרגש או שמחליטים מראש. השקעות הכי טובות ואטרקטיביות יהיו רק אחרי שבדקתם את החברה היטב, לפני שאתם מבצעים רכישה. כי בתהליך ניתוח המניה יהיה לכם הרבה רגשות מעורבים.

2. במידה מלאה תנתחו את המניה ואת התעשייה

בשנת 2015 באפט הציג מכתב למחזיקי המניות של ברקשייר האת'וויי את רשימת המניות שהוא רכש. המניות היו ממספר תעשיות בשוק, כמו חברות מסחר ושירותים וחברות תעשייה. הרוב הניבו רווחים נאים.
אבל היו כאלה שלא הניבו, וכאן באפט מציין שלא ניתח מספיק את החברות הללו ואת התעשייה בה הם פועלים.
אחת הדוגמאות הגדולות היא חברת ברקשייר האת'וויי, החברה התעסקה בתחום הטקסטיל. באותה תקופה תעשיית טקסטיל ספגה בעיות בביקוש הסחורה שהייתה מייצרת.
באפט המשיך לרכוש את המניות של החברה ולהשקיע, אך יותר מאוחר הבין שהשקיע בחברה שהתעשייה בה החברה פועלת מתמוטטת, וקרא לה תעשייה מתה. ב 1985 ברקשייר האת'וויי פשטה רגל סופית.
מקרים כאלה לא תמיד מתרחשים, בתור משקיעים חשוב לנתח את התעשייה בה אנו נמצאים, ויותר חשוב לעקוב אחרי השינויים.

3. תנתחו את המתחרים

בשנת 2014 באפט ציין במכתב שכתב למחזיקי המניות, שאחד הטעויות הגדולות שלו הייתה שהוא לא ניתח את המתחרים של חברת Dexter Shoes.
לפני הרכישה של החברה הכל היה נראה מעולה. והוא לא ציפה שהמתחרים עוד הולכים להראות את עצמם בשוק.
ההשקעה הראשונה בדקסתר שעמדה על סך של 443 מיליון דולר נפלה עד ל 0.
לא משנה איזה חברות אתם רוכשים תמיד תנתחו את המתחרים ואת הפעילות בשוק של חברות מתחרות.

4. אל תשקיעו את הכסף שכבר מושקע היטב

כדי להחמיר את המצב עם דקסתר, באפט ציין במכתב בשנת 2014 שהשתמש במניות של ברקשייר האת'וויי למימון המניות של דקסתר.
בנוסף, הדגיש שמניות של ברקשייר האת'וויי עלו ב 40% זאת אומרת את המניות שהוא החליף היו שוות 5.7 מיליארד.
המשקיע הבינוני יכול ללמוד מזה שאם הכסף שלו מושקע היטב בחברה עם נתונים פיננסים חזקים, חברה ועוצמת הרווחים שלה עמידות, אין סיבה להעביר את כספו המושקע לחברה אחרת, שאולי תניב רווח בעתיד.
אם אתם מושקעים בחברה, אם רווחיות אמינה, ותוצאות פיננסיות חזקות, תחזיקו במניה הזאת ואל תמכרו, תקנו עוד מניות.

5. אל תפקפקו בעצמכם יותר מדי

ברקשייר האת'ווי רכשה חברת ביטוח ב 1998. זמן קצר לאחר מכן, וורן באפט החל לפקפק בהחלטה שלו. היו בעיות שנוצרו מגורמים חיצוניים. הם חשבו כי המיליארדר גישש ובגדול. אבל הטעות של באפט לא הייתה עקב זה שהוא קנה חברת ביטוח. טעותו הייתה ספק עצמי. על פי באפט, החברה הייתה מציאה, "פנינה". למרבה המזל, הוא לא מכר את חברת ביטוח שרכש. השיעור הכי טוב שאפשר ללמוד הוא: אל תהססו יותר מדי בהחלטתה. תנו לחברה שרכשתם קצת זמן, כך שהחברה יכולה להביא תוצאות טובות. או שלא.

6. לא צריך לחשוב יותר מדי שהגיע זמן למכור

בניגוד למה שרבים מאמינים, וורן באפט לא תמיד דבק באסטרטגיה של "קנה והחזק", המיליארדר מדי פעם מוכר מניות. בשנת 2013, בין הנכסים הגדולים של ברקשייר הת'אוויי הייתה חברה טסקו, שנה לאחר מכן, החברה כבר לא הייתה שם. באפט הודה שהוא עשה טעות עם טסקו, כי באפט המתין תקופה ארוכה מדי כאשר הגיע הזמן למכור את המניות. (צ'ארלי מאנגר, אגב, מתייחס למצב שבו הוא מחכה יותר מדי זמן כדי למכור את המניות כ "מציצת אצבע").

לטסקו היו בעיות עם ניהול וספירה, אשר נראו מחמיר עם כל חודש שעובר. ציטוט באפט על המצב הזה – זה קלאסי, "בעולם העסקי, החדשות הרעות לעתים קרובות מופיעות לא לבד: אתה רואה ג'וק במטבח שלכם; כאשר הימים עוברים, אתה פוגש את משפחתו. " מהו מוסר של הסיפור? כאשר הגיע הזמן למכור, אתה צריך למכור.

7. אל תחכו

הטעויות הגדולות ביותר של וורן באפט היו עיכובים מכל הסוגים. בשנת 2014, הוא אמר לבעלי המניות כי כמעט כל טעות עצומה ביותר שלו הייתה שהוא לא קנה את המניות שהגיע זמן לקנות.

באפט במיוחד הצטער על כך שהוא לא קנה מניות בשנה קודמת. הוא אפילו הזכיר את קמעונאית הענק, במכתבו לבעלי המניות בשנת 1990 את וול מארט, באפט היה מלאה גאווה שלחברה יש הוצאות בלאי מאוד נמוכות, ומאפשר לחברה למכור במחירים שהמתחרים לא יכולים להציע לשוק. לכן, החברה הגדילה את נתח השוק שלה כל הזמן. אבל באפט לא קנה מניות וול מארט עד 2005. מאז ברקשייר מכרה את רוב אחזקותיה הקמעונאית.
שגיאה זו היא כנראה אחד הגדולות אצל המשקיעים. אין למצוץ אצבע כאשר הגיע הזמן לקנות מניות. עלות משוערת של ברקשייר הייתה יכולה להיות לפחות 50 מיליארד $ יותר, אם הוא היה מנצל את ההזדמנות לפני. אתה יכול לגרום נזק לעצמך במצב הפיננסי האישי, אם אתה לא קונה מניה. כאשר מגיע הזמן, תקנו.


לפרטים נוספים, נא ללחוץ כאן.
RECEIVE UPDATES

נבחרים מהבלוג

המדריך לאתר פינביז (Finviz) – 78 מושגים שחובה להכיר לכל משקיע

המדריך לאתר פינביז (Finviz) – 78 מושגים שחובה להכיר לכל משקיע

אתר פינביז הוא אחד מהאתרים הנפוצים ביותר לשימוש אצל משקיעים, סוחרים ועקבים אחר ניירות ערך שונים. האתר מכיל הרבה מאוד מידע חיוני למשתמש אשר נותן לו מבט כלכלי וכללי על ניירות ערך שונים כגון מניות וניתן לשים לב שהאתר מתמקד בעיקר במניות אמריקאית או מניות שרשומות בבורסות אמריקאיות. השאלות בעיקר עולות כאשר משתמש האתר מקליד […]
פירוט והסבר על כל הפרקים שבדו"חות הכספיים הישראליים והאמריקאיים

פירוט והסבר על כל הפרקים שבדו"חות הכספיים הישראליים והאמריקאיים

כעת נפרט על החלקים אשר מרכיבים את הדו"חות הכספיים של החברות הישראליות: חלק א' – תיאור עסקי התאגיד: הפרק הראשון בדו"ח מסביר על עסקי החברה, תחומי פעילות, מוצרים ושירותים, הרכב ההכנסות, לקוחות, שיווק והפצה, הון אנושי, רכוש קבוע, הליכים משפטיים, מטרות ויעדים, האסטרטגיה העסקית, מידע כלכלי לגבי אזורים גאוגרפיים, מחקר ופיתוח, חומרי גלם, ספקים וכד'. […]
המדריך המקוצר להיוון תזרים מזומנים – DCF

המדריך המקוצר להיוון תזרים מזומנים – DCF

People always want a formula – but it does not work that way. You have to estimate total cash generated from now to eternity, and discount it back to today. Yardsticks such as P/E are not enough by themselves – Warren Buffett. 1.1 מבוא: מודל היוון תזרים מזומנים (Discount Cash Flow) הוא מודל אוניברסלי לחישוב […]
הוצאות הוניות (Maintenance CaPex) – כל מה שצריך לדעת

הוצאות הוניות (Maintenance CaPex) – כל מה שצריך לדעת

שלום. אני מזמין אתכם/ן למסע מרתק לתוך עולם של הוצאות הוניות (השקעות), על מנת ללמוד סוגים שונים של הוצאות שנדרשות להמשך פעילות של החברה. נלמד איך לחשב, ומתי להשתמש בהוצאות הללו כדי לבצע הערכת שווי חברה מדויקת יותר. בסקירה זו, נלמד סוגים שונים של הוצאות הוניות, והן: הוצאות ההון – Capital Expenditures הוצאות ההון שמטרתן […]
המדריך לניתוח דוחות כספיים למתחילים | דוח רווח והפסד פרק 1

המדריך לניתוח דוחות כספיים למתחילים | דוח רווח והפסד פרק 1

כל אדם אשר מעוניין להשקיע בשוק המניות מבין שמאחורי כל גרף מסתתר עסק שלם שמורכב ממוצרים שונים, נכסים, הנהלה, ציוד וכד'. כל הכלים האלה מייצרים במשירין או עקיפין רווח לעסק. השאלה האם משקיע מעוניין בהשקעה ורכישת מניות החברה (עסק) או כדאי להימנע מהשקעה זו כי כמובן מדובר בסיכון. וככל שנלמד יותר על שוק המניות כך […]
GET THE LATEST NEWS
כלי נגישות

Powered by - Wemake