ניתוח חברת צים | ZIM | ומה פרסמה החברה בדוחות האחרונים

ניתוח חברת צים | ZIM | ומה פרסמה החברה בדוחות האחרונים

 

  • ירידה בכמות המכולות
  • ירידה בתעריף ההובלה
  • ירידה בסך כל ההכנסות והפסד נקי
  • תחזית לשנת 2024
  • ראייה אופטימית של מנכ"ל החברה לשנת 2024 ואילך
  • מחיר המניה ירד ביותר מ – 90% מהגבוה של כל הזמנים ורשם בערך מינוס 17% מתחילת השנה
  • חידוש צי האוניות בשנת 2024 וחסכון בהוצאות בשנה הקרובה.
בואו נתחיל!
סיכום דוחות 31-לדצמבר 2023:

סך כל ההכנסות נכון לסוף שנת 2023 הסתכמו ב-5,162 מיליון דולר וההפסד הנקי ב- 2,688 מיליון דולר

רווח תפעולי מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (Adjusted EBITDA) הסתכם ב – 1,049 מיליון דולר והפסד תפעולי מתואם לפני תשלום מס וריבית (Adjusted EBIT) הסתכם ב – 422 מיליון דולר.

התחזית לשנת 2024: EBITDA מתואם יעמוד על – 850 מיליון דולר עד 1,450 מיליון דולר ורווח תפעולי לפני מס וריבית (EBIT מתואם) בין הפסד של – 300 מיליון דולר עד לרווח של 300 מיליון דולר.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי נכון לשנת 2023 עמד על 147 מיליון דולר (לעומת רווח נקי של 417 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2022), או הפסד נקי למניה מדולל של 1.234 דולר (לעומת רווח נקי למניה מדולל של 3.44 דולר ברבעון הרביעי של 2022); ההפסד הנקי לשנת 2023, כולל הפסד של 2.06 מיליארד דולר שלא במזומן, עומד על – 2.69 מיליארד דולר (לעומת רווח נקי של 4.63 מיליארד דולר לשנת 2022).

ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי הסתכם ב – 190 מיליון דולר, ירידה של – 80% משנה לשנה; ה-EBITDA המתואם לשנת 2023 הסתכם ב – 1.05 מיליארד דולר, ירידה של 86% משנה לשנה.

ההפסד התפעולי לפני תשלום מס וריבית (EBIT) ברבעון הרביעי הסתכם ב – 54 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 585 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2022. ההפסד התפעולי לשנת 2023 הסתכם ב – 2.51 מיליארד דולר (בעקבות הפסד מירידת ערך לא במזומן בסך של – 2.06 מיליארד דולר נרשם ברבעון השלישי), בהשוואה לרווח תפעולי של 6.14 מיליארד דולר בשנת 2022.

ההפסד התפעולי (EBIT) מתואם ברבעון הרביעי עמד על 49 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBIT מתואם של 585 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2022. ההפסד התפעולי (EBIT) מתואם לשנת 2023 הסתכם ב – 422 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBIT מתואם של 6.15 מיליארד דולר בשנת 2022.

 

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב – 1.21 מיליארד דולר, ירידה של 45% משנה לשנה; ההכנסות בשנת 2023 כולה הסתכמו ב – 5.16 מיליארד דולר, ירידה של 59% משנה לשנה.

מקור: דוח רבעון  Q4נכון לשנת 2023
כאשר: TEU – מכולה Twenty-foot Equivalent Units

כמות המכולות ברבעון הרביעי הסתכמה ב – 786 אלף TEU, ירידה של 4.6% משנה לשנה; סה"כ כמות המכולות ב – 2023  הסתכמה ב-3,281 אלף TEU, ירידה של 2.9% משנה לשנה.

תעריף ההובלה הממוצע ל-TEU ברבעון הרביעי עומד על – 1,102 דולר, ירידה של 48% משנה לשנה; תעריף ההובלה הממוצע ל-TEU בשנה כולה עמד על – 1,203 דולר, ירידה של 63% משנה לשנה.

מקור: באור 17 דוח כספי שנתי 2023

מכירות באזור האוקיינוס השקט הסתכמו ב 1779.1 מיליון דולר בשנת 2023 לעומת 5504.2 מיליון דולר ב-2022. חלה ירידה גם באזורי תעלת סואץ, האוקיינוס האטלנטי, פנים אסיה ואמריקה הלטינית.

מקור: מצגת למשקיעים נכון ל – 31 בדצמבר 2023. 

נכון לדוח שנתי 2023 התווספו 666 מיליון דולר לחוב הכולל. מנוף פיננסי נטו עומד על – 2.2, לעומת 0 נכון ל-31 בדצמבר 2022; חוב נטו (סך כל החובות פחות מזומנים ושווי מזומנים) הסתכם ב – 2.3 מיליארד דולר. למרות הירידות בנתונים הכלכליים החברה הציגה תזרים מזומנים חופשי חיובי בגובה של 128 מיליון דולר.

מקור: מצגת למשקיעים נכון ל – 31 בדצמבר 2023. 

צים מציינת כי 67 אוניות ישופצו במהלך השנתיים הקרובות, מה שעשוי לאפשר לחברה להפחית את עלויות התפעול בהמשך. נכון לדוח האחרון לחברה 150 אוניות שמתוכן 134 הובלת מכולות ו – 16 מובילי מכולות רכב.

דברי המנכ"ל של אלי גליקמן:

"על רקע תנאי שוק מוחלשים, שיבושים בתעשייה ואתגרים תפעוליים בשנת 2023, צוות המקצוענים יוצא הדופן של צים נשאר עמיד והתמקד בנחישות בהשגת מצוינות תפעולית ומתן טיפול ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו. בנוסף, עשינו התקדמות משמעותית שמקדמת את השינוי האסטרטגי שלנו ושמחים על ההתחלה של מימוש תוצאות חיוביות שחזינו. אנחנו בדרך לשיפור ניכר במבנה העלויות, לשפר את הקיימות המסחרית שלנו ולאפשר פליטת פחמן נמוכה יותר הן עבור צים והן עבור לקוחותינו בעתיד."

מר גליקמן הוסיף: "תוכנית חידוש הצי של החברה, הכוללת 46 אוניות הובלה חדשות, שואפת למקם את צים הרחק מכלי שיט ישנים שפחות חסכוניים בדלק לעבר ספינות חדשות אופטמליות יותר, חסכוניות יותר, גמישות יותר ומונעות בעיקר על ידי LNG. אנחנו מתקדמים כמתוכנן במסירת 24 ספינות חדשות עד היום. העלות שלנו ל-TEU הולכת ופוחתת ואנו מצפים לשיפורים נוספים מכיוון ש-22 הספינות החדשות שלנו יימסרו במהלך השנה. אנו ממשיכים לסקור את השירותים שלנו כדי לעמוד בצורה הטובה ביותר בביקושים ובצרכים של הלקוחות.

מר גליקמן סיכם, "בתקופה שבה השוק נותר תנודתי, עמדת המזומנים החזקה שלנו תאפשר לנו להמשיך לשמור על ראייה ארוכת טווח כאשר אנו מתמקדים ביצירת ערך בר קיימא הן ללקוחות והן לבעלי המניות. במבט קדימה, אנו מתכוונים להמשיך לנקוט בצעדים נחרצים כדי להפיק תועלת נוספת מהשינוי האסטרטגי שלנו ולצפות שצים תצא בעמדה חזקה מאי פעם ב-2025 ואילך".

מקור: סיכום דוח שנתי כספי לשנת 2023

רוב החברות מאז תחילת המלחמה הפסיקו את פעילותיהן בישראל והפסיקו להגיע לנמלים. צים המשיכה לתת שירותי הובלה ולפעול בישראל. "אם האיומים על נמל חיפה יגדלו, נדע להסתדר עם האלטרנטיבות".

התחזיות לתקופה הקרובה:

מקור: מצגת למשקיעים נכון ל – 31 בדצמבר 2023. 

התחזית ל – EBITDA מתואם 850 מיליון דולר עד 1,450 מיליון דולר. ו – EBIT מתואם (רווח תפעולי לפני מס וריבית) מינוס 300 מיליון דולר עד פלוס 300 מיליון דולר.

מקור: אתר סיקינג אלפא 

על פי האתר סיקינג אלפא סך כל המכירות יעמדו על – 6.14 מיליארד דולר לשנת 2024, שזו עלייה של 18.91%. ולאחר מכן תחול ירידה של – 6.45%. חשוב לציין, שתחזיות מתעדכנות מדי פעם באתרים שונים וזה בעקבות תחזיות ושיקולים שונים של אנליסטים.

הפינה הטכנית:

מקור: אתר TradingView
למערכת גרפים ניתן להיכנס כאן.

מחיר המניה רשם מינוס 17.07% מתחילת השנה ובערך 90% מהגבוה היומי של כל הזמנים. ניתן לראות מגמת ירידה מאז חודש מרץ 2022 והמחיר מתקרב לנמוך כל הזמנים במחיר 6.39 דולר למניה.

לסיכום:

למרות התוצאות החלשות בדוחות הכספיים, צים ממשיכה להתקדם ולשפר את צי האוניות על מנת להפחית בעלויות ולדאוג לבעלי המניות. מדברי המנכ"ל לכלכליסט החברה תקבל 46 אוניות חדשות שאמורות לשנות את החברה דרמטית. מדובר באוניות שחוסכות בדלק ומונעות בגז טבעי, יעילות יותר ומזהמות פחות. הקיבולת שלהן גדולה יותר, וניתן יהיה לגבות תשלום גבוה יותר מלקוחות על השימוש בהן. עוד ציין המנכ"ל שהוא לא יכול לקבוע האם נהיה רווחיים בעקבות זה או לא.

בהסתמך על תחזית לרווח תפעולי לפני תשלום מס וריבית (EBIT) ו – EBITDA לשנה הקרובה שפורסמה במצגות למשקיעים וחוסר וודאות האם החברה תהיה רווחית בהתפתחות העסקית בשנת 2024 משקיעים ממשכים למכור את המניות ולהוריד את מחיר המניה.

בעקבות המשבר שיוצרים החות'ים חברות ספנות רבות מעריכות את המסעות שלהם מסביב לאפריקה וזה כדי להימנע ממעבר לתעלת סואץ.

למרות הקשיים העסקיים בעקבות המשבר, החברה מצליחה לייצר תזרים מזומנים מפעילות חיובי ותזרים מזומנים חופשי חיובי למרות ההפסד הנקי בדוח רווח והפסד.


לפרטים נוספים, נא ללחוץ כאן.

גילוי נאות

האמור בסקירה הינו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות בסקירה זו ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם.

הניתוח בסקירה זו נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי עורכי הסקירה ומידע הנובע ממקורות אחרים, הנחזה כמידע מהימן, וזאת, מבלי שעורכי הסקירה ו/או החברה ביצעו בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.

סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור.

האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. הדעות והתחזיות האמורות לעיל, עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת.

לפיכך, האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

עורכי הסקירה, לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרם מהסתמכות על האמור לעיל, אם ייגרמו. עורכי הסקירה מחזיקים או עשויים להחזיק, מעת לעת, במישרין ו/או בעקיפין בניירות ערך או נכסים פיננסיים הקשורים לסקירה זו. כל הזכויות בסקירה זו שייכות לצוות אופטימיסט והעברת חלקים מתוך הסקירה לאחרים, שימוש בהם או פרסומים בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממכין הסקירה וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה, אם לא צוין אחרת.

 

RECEIVE UPDATES

נבחרים מהבלוג

המדריך לאתר פינביז (Finviz) – 78 מושגים שחובה להכיר לכל משקיע

המדריך לאתר פינביז (Finviz) – 78 מושגים שחובה להכיר לכל משקיע

אתר פינביז הוא אחד מהאתרים הנפוצים ביותר לשימוש אצל משקיעים, סוחרים ועקבים אחר ניירות ערך שונים. האתר מכיל הרבה מאוד מידע חיוני למשתמש אשר נותן לו מבט כלכלי וכללי על ניירות ערך שונים כגון מניות וניתן לשים לב שהאתר מתמקד בעיקר במניות אמריקאית או מניות שרשומות בבורסות אמריקאיות. השאלות בעיקר עולות כאשר משתמש האתר מקליד […]
פירוט והסבר על כל הפרקים שבדו"חות הכספיים הישראליים והאמריקאיים

פירוט והסבר על כל הפרקים שבדו"חות הכספיים הישראליים והאמריקאיים

כעת נפרט על החלקים אשר מרכיבים את הדו"חות הכספיים של החברות הישראליות: חלק א' – תיאור עסקי התאגיד: הפרק הראשון בדו"ח מסביר על עסקי החברה, תחומי פעילות, מוצרים ושירותים, הרכב ההכנסות, לקוחות, שיווק והפצה, הון אנושי, רכוש קבוע, הליכים משפטיים, מטרות ויעדים, האסטרטגיה העסקית, מידע כלכלי לגבי אזורים גאוגרפיים, מחקר ופיתוח, חומרי גלם, ספקים וכד'. […]
המדריך המקוצר להיוון תזרים מזומנים – DCF

המדריך המקוצר להיוון תזרים מזומנים – DCF

People always want a formula – but it does not work that way. You have to estimate total cash generated from now to eternity, and discount it back to today. Yardsticks such as P/E are not enough by themselves – Warren Buffett. 1.1 מבוא: מודל היוון תזרים מזומנים (Discount Cash Flow) הוא מודל אוניברסלי לחישוב […]
הוצאות הוניות (Maintenance CaPex) – כל מה שצריך לדעת

הוצאות הוניות (Maintenance CaPex) – כל מה שצריך לדעת

שלום. אני מזמין אתכם/ן למסע מרתק לתוך עולם של הוצאות הוניות (השקעות), על מנת ללמוד סוגים שונים של הוצאות שנדרשות להמשך פעילות של החברה. נלמד איך לחשב, ומתי להשתמש בהוצאות הללו כדי לבצע הערכת שווי חברה מדויקת יותר. בסקירה זו, נלמד סוגים שונים של הוצאות הוניות, והן: הוצאות ההון – Capital Expenditures הוצאות ההון שמטרתן […]
המדריך לניתוח דוחות כספיים למתחילים | דוח רווח והפסד פרק 1

המדריך לניתוח דוחות כספיים למתחילים | דוח רווח והפסד פרק 1

כל אדם אשר מעוניין להשקיע בשוק המניות מבין שמאחורי כל גרף מסתתר עסק שלם שמורכב ממוצרים שונים, נכסים, הנהלה, ציוד וכד'. כל הכלים האלה מייצרים במשירין או עקיפין רווח לעסק. השאלה האם משקיע מעוניין בהשקעה ורכישת מניות החברה (עסק) או כדאי להימנע מהשקעה זו כי כמובן מדובר בסיכון. וככל שנלמד יותר על שוק המניות כך […]
GET THE LATEST NEWS
כלי נגישות

Powered by - Wemake